Gimnatyska +50

 

senior tai chi

Coraz częściej w fitness klubach oraz na wolnej przestrzeni są organizowane zajęcia rekreacyjne dla seniorów. Rynek jest pełen nowych ofert. Jedną z ciekawszych formuł spędzania wolnego czasu dla seniorów w aktywny sposób są zajęcia Tai Chi, które swoje korzenie mają w chińskich sztukach walki. Ćwiczenia polegają na delikatnych ruchach, które nie przeciążają mięśni ani stawów , jednocześnie je wzmacniając. Taich Chi uelastycznia ciało i uczy poprawnej postawy kręgosłupa, barków i kolan, co wpływa później na codzienny prawidłowy ruch jaki wykonuje nasze ciało. Podczas ćwiczeń każdy senior relaksuje się i nabiera dobrego nawyku, głębokiego oddychania, osiągając harmonię, spokój i wyciszenia. Tai Chi to idealny sposób na aktywny i spokojny wypoczynek.

Innym ciekawym pomysłem dla seniora głównie dla Pań jest zumba, która jest dość energicznym tańcem, mieszanką różnych stylów, samby i czaczy. Jest to głośniejszy sposób spędzania czasu ponieważ wszystko odbywa się w rytm gorących hitów, pozwala nam być na czasie z najnowszymi przebojami i przypomnieć sobie dawne czasy, jak sami byliśmy królowymi parkietu na prywatkach.

Coś dla wodników i nie tylko to aqua areobik. Nie jest potrzebne tutaj umiejętność pływania, ponieważ ćwiczenia odbywają się w miejscu, są prowadzone pod okiem instruktora do energicznej muzyki i w równie energicznym gronie.

Jeżeli nie chcemy zapisać się na regularne ćwiczenia albo gdy wolimy spędzić czas na świeżym powietrzy wystarczy zainwestować w kijki i już możemy uprawiać nordic walking. Święty pomysł, gdy za oknem piękna pogoda i znudzą nam się zwykłe spacery. Odpowiednia technika chodzenia podnosi nasze tętno i powoduje, że wszystkie grupy mięśni pracują, a nasz organizm zaczyna tętnić życiem.

Zachęcamy do ćwiczeń.

senior tai chi

Share