Jak dbać o serce?

 

Na naszym blogu co jakiś czas znajdziesz porady i wskazówki jak dbać o swoje serce, aby jak najdłuższej cieszyć się życiem z najbliższymi.

To, że jest się już w podeszłym wieku nie oznacza, że należy zaprzestać dbać o siebie. Powinniśmy korzystać z uroków życia póki możemy i tak spędzać każdy dzień, aby żyć zdrowiej i dłużej przez kolejne lata. Badani i inwestowanie ogólnie w swoje zdrowie przekłada się na siłę naszego serca, nie wspomniawszy już o naszym samopoczuciu, które będzie równie lepsze.

Zapamiętaj 2 słowa: AKTYWNOŚĆ I DIETA.

Mówiąc o aktywności, mamy na myśli aktywność fizyczna i społeczną. Ruszająca się każdego dnia, ożywiasz swoje ciało, jesteś bardziej energiczny. Włączając do tego odpowiednia ćwiczenia sprawisz, że Twoje mięśnie nie zastaną, będą lepiej pracować, twoje serce będzie lepiej pompowało krew i odżywiało całe ciało. W ten sposób artretyzm i demencja ci nie straszne i znów poczujesz się jak młody bóg.

Zadbaj o życie towarzyskie, może to już nie czas żeby chodzić na dyskoteki, al dancingi? Czemu nie. Umawiaj się na kawę do centrów handlowych, spędzaj czas z młodymi ludźmi, zacznij jeździć środkami komunikacji miejskiej jeżeli masz możliwość. Spędzaj dużo czasu z ludźmi, a wtedy będziesz chodził zadowolony każdego dnia.  Bądź aktywny w kontakcie z nowymi technologiami. To łatwiejsze niż jazda na rowerze. Wystarczy jeden „click” i robisz co chcesz, czytasz co chcesz, oglądasz co chcesz. Ucz się nowych technologii, to jest czas abyś mógł spokojnie rozkoszować się tym co dają nowoczesne technologie. Rozrywka jest dla ciebie.  Łącz ze sobą aktywność fizyczną i spotkania towarzyskie, umawiaj się na spacery, nordic walking, basen, tai chi. Smakuj życia, najgorsze masz już za sobą, niczym się nie martw, wyciśnij życie jak cytrynę.

Dieta to kolejna ważna rzecz w twojej codziennej rutynie. Dbaj o to co jesz, bo to przekłada się na twój wewnętrzny stan. Unikaj cholesterolu, rzeczy tłustych, alkoholu. Pamiętaj, że Twoje ciało nie ma aż tyle siły aby to wszystko spalić, dlatego musisz zwracać uwagę na swoje posiłki.  Badania wykazują, że ludzie zaczynają odczuwać satysfakcję z życia po 50tce, a ludzie nastawieni pozytywnie do życia, rzadziej chorują na przewlekłe choroby – dlatego wykorzystaj to. To Twój czas.

 

Będziemy regularnie motywować cię i wspierać w „przeżywaniu” na maxa każdego dnia.

zdrowe sercezdrowe serce

Share